Nico Rosberg onthult hoe hij besloot om na zijn wereldtitel plots afscheid te nemen van de Formule 1

In 2016 kroonde Nico Rosberg zich voor de eerste keer in zijn carrière tot F1-kampioen en het zou meteen ook zijn laatste F1-titel zijn want meteen daarna kondigde Rosberg zijn afscheid van de Formule 1 aan. Hoe hij tot dat besluit kwam onthulde hij bij ‘Sky Sports’.

Na een intense strijd met teamgenoot Lewis Hamilton kroonde Nico Rosberg zich tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi tot wereldkampioen. Dolle vreugde bij Nico Rosberg en Mercedes maar kort daarna zorgde Rosberg voor een schokgolf in de Formule 1. Hij kondigde immers zijn afscheid van de Formule 1 aan en die beslissing om de sport vaarwel te zeggen was geen overhaaste beslissing.

Wanneer die beslissing genomen werd, dat onthulde Nico Rosberg bij ‘Sky Sports’. Tijdens het laatste raceweekend van dit seizoen kreeg Rosberg immers vanwege Martin Brundle de vraag hoe die beslissing tot stand kwam. Was het op weg naar huis en had hij tijd om na te denken. Rosberg verbaasde echter met zijn antwoord.

“Nee, het gebeurde al bij start-finish, toen ik over de streep reed,” legde Rosberg uit hoe hij de beslissing nam om na zijn eerste wereldtitel afscheid te nemen van de Formule 1. Slechts enkele seconden na het behalen van de wereldtitel, wanneer het gejuich om de wereldtitel nog volop hoorbaar was over de boordradio, was de beslissing al genomen.

“Iedereen doet het op zijn eigen manier maar voor mij voelde dit als het absolute hoogtepunt.”

“Ik wilde precies op dat hoogtepunt stoppen en dit voelde na een lange carrière als een prachtig moment om die knoop door te hakken. Voor mij persoonlijk was dit de juiste keuze. Ik weet echter dat veel mensen teleurgesteld waren, omdat het toen zo’n geweldige strijd was.”

DailyGP