Verstappen-kamp hoort goede dingen over nieuwe Red Bull-motor: “Dat wordt doorslaggevend”

Komend seizoen wordt er met geheel nieuw ontwikkeld F1-motoren gereden. Bij Red Bull maken ze zelfs de overstap van de Honda-krachtbron naar een motor die ze zelf in samenwerking met Ford ontwikkeld hebben. Vanuit het Verstappen-kamp horen ze alvast ‘goede dingen’ over die nieuwe Red Bull-motor.

Het is voor iedereen wat in het duister tasten en afwachten wat het F1-seizoen 2026 zal geven. Nieuwe F1-bolides en nieuwe F1-motoren, het is de grootste reglementswijziging in jaren. Bij alle teams leeft er de hoop dat ze van die ingrijpende reglementswijzigingen zullen kunnen profiteren. Ook bij het Verstappen-kamp hopen ze dat uiteraard.

“Wat is de referentie voor volgend jaar? Niemand weet dat. Het zal in de eerste paar races heel duidelijk worden hoe de zaken ervoor staan. We beginnen met een frisse aanpak. We horen goede dingen over de motor, maar wat is goed? Ik weet niet wat de referentie is. Laten we dus afwachten”, zegt Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, in gesprek met ‘RacingNews365’.

“Ik denk dat het doorslaggevende punt zal zijn welk team in staat is om zo snel mogelijk het tij te keren, als je er niet bij staat. Hoe kun je de organisatie in de fabriek herschikken en nieuwe onderdelen op de auto krijgen om een snelle auto te hebben? Laten we dus afwachten hoe dat uitpakt. Maar het is voor iedereen hetzelfde, dus dat is iets goeds.”

DailyGP